قوانین و مقررات

شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌ها و خدمات زایگر

 

تایید و پرداخت فاكتور توسط خریدار به‌منزله تایید تمامی موارد در بخش قوانین و مقررات ، شرایط باز کردن و تحویل کالا ، 7 روز ضمانت برگشت کالا ، انصراف از خرید سایت زاگیر است.

مشتری گرامی، از اینکه فروشگاه اینترنتی زایگر را برای تامین کالاهای خود انتخاب کرده‌اید، صمیمانه سپاسگزاریم. ما در زایگر تمامی تلاشمان را خواهیم کرد تا بهترین محصولات را با بهترین قیمت در اختیار شما قرار دهیم و تجربه‌ای خوب از یک خرید اینترنتی را برای شما به ارمغان بیاوریم. در راستای ایجاد شفافیت درخصوص تعهدات متقابل زایگر و شما مشتری گرامی خواهشمندیم قوانین و مقررات زیر را به‌دقت مطالعه و با ثبت گزینه قبول شرایط، تأیید خود را اعلام فرمایید. سپس می‌توانید نسبت به تکمیل مراحل ثبت‌نام و خرید اقدام نمایید. توجه داشته باشید که ثبت سفارش به معنی آن است که کلیه شرایط و قوانین فروشنده و سایت را کاملا پذیرفته‌اید و تأیید شما برای پذیرش مقررات، به‌منزله امضا و قبول این شرایط است که مفاد آن به‌عنوان توافقات صورت گرفته بین فروشگاه و مشتری حاکم خواهد بود.

جهت خرید از زایگر تنها باید به سایت موبایل زایگر به آدرس www.zaiger.ir مراجعه کنید. در فضای مجازی و اینستاگرام هم می‌توانید پیج ما را به نشانی zaiger.ir دنبال کنید.
 

1-1 قوانین عمومی
 

تمامی اصول اساسی حاکم بر فعالیت زایگر منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان است. هر دو طرف براساس قوانین جاری کشور و ماده 5 قانون تجارت الکترونیک این قرارداد را منعقد کرده‌اند و نسبت به انجام تکالیف خود و مفاد آن متعهد هستند. تمامی کالاهای موجود در زایگر ، به‌صورت قانونی و رسمی وارد کشور شده‌اند و مجوزهای لازم از مراجع مربوط دریافت شده است. فعالیت‌های سایت زایگر تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است. درصورتی‌‌که در آینده در قوانین مندرج، رویه‌ها و خدمات تغییراتی ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به‌روزرسانی خواهد شد. ضمنا شما توافق می‌کنید که استفاده مستمر شما از سایت زایگر به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.

 

2-1 تعریف مشتری
 

مشتری هر شخص حقیقی یا حقوقی است که در سایت ثبت‌نام کرده است و با پذیرش مقررات سایت، امکان خرید از سایت را خواهد داشت.

 

2-2 تعریف مشتری همکار
 

مشتری همکار به شخص یا شرکتی گفته می‌شود که در صنف موبایل، الکترونیک، کامپیوتر و کالای دیجیتال فعالیت می‌کند، در بخش ثبت‌نام فرم‌های مربوط را پر کرده، مدارک مورد نیاز را از قبیل جواز کسب و کارت ملی بارگذاری (آپلود) کرده و مورد تایید زایگر قرار گرفته است. 

  • بند 1: افرادی که با عنوان کاربر مصرف‌کننده ثبت‌نام کرده‌اند، با توجه به سابقه خریدشان، اگر خریدهای بالای 2 عدد در فاکتور دارند یا در یک ماه بیش از یک‌بار خرید کرده‌اند، همکار نامیده می‌شوند.

 

2-3 تعریف فروشنده
 

فروشنده، شرکت سیمرغ تجارت سورن با نام تجاری زایگر ، به نشانی استان البرز ، شهر کرج ، محله دهقان ویلای دوم ، خیابان دهقان ویلای دوم ( شهید بابایی ) ، بلوار سرداران غربی ( پونه ) ، پلاک صفر ، ساختمان پارمیس ، طبقه اول ، واحد یک کد پستی : 3139735194 و تلفن 02634053300 است که مجوزها و صلاحیت‌های لازم را برای ایجاد و فعالیت فروشگاه مجازی دارد و مالک مادی و معنوی پایگاه داده و پیام‌رسان‌های مرتبط است.
 

2-4 ارتباطات الکترونیکی
 

هنگامی که شما از سرویس‌ها و خدمات زایگر استفاده می‌کنید، سفارش اینترنتی خود را ثبت می‌کنید، خرید می‌کنید یا به زایگر ایمیل می‌‌زنید؛ این ارتباط به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و درصورتی‌که درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویه‌ها باشد، شما موافقت می‌کنید که زایگر به صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویس‌های الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد. همچنین آدرس ایمیل و تلفن‌هایی که در پروفایل خود ثبت می‌کنید، تنها آدرس ایمیل و تلفن‌های رسمی و مورد تایید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخ‌های شرکت از طریق آن‌ها صورت می‌گیرد. ارسال پیام از طریق این روش‌های الکترونیکی، به‌منزله مکاتبات رسمی فروشنده با شما، قابل استناد خواهد بود.

  • بند 1: جهت اطلاع‌رسانی رویدادها، خدمات و سرویس‌های ویژه یا پروموشن‌ها، امکان دارد زایگر برای شما ایمیل یا پیامک ارسال نماید. درصورتی‌که تمایل نداشته باشید این‌گونه ایمیل‎‌ها، پیامک‌های اطلاع‌رسانی و تبلیغی را دریافت کنید، می‌توانید عضویت دریافت خبرنامه زایگر را در پروفایل خود لغو کنید.
  • بند 2: مسئولیت نگهداری از رمز عبور و نام کاربری برای ورود به سایت برعهده شما کاربران است. لازم است برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی آن را نزد دیگران افشا نکنید. درصورتی‌که شماره تلفن همراه خود را به شخص دیگری واگذار کنید، وظیفه دارید برای جلوگیری از سوءاستفاده یا مشکلات احتمالی، شماره موبایل خود را در پروفایل تغییر دهید و شماره جدید را ثبت کنید. چنانچه موارد گفته شده رعایت نشود، مسئولیت هرگونه خسارت احتمالی با شخص کاربر است. در چنین مواردی، کاربر با قبول مقررات وب‌سایت، حق هرگونه ادعا را علیه زایگر از خود سلب کرده‌ است.
  • بند 3: همه محتواهای منتشرشده در وب‌سایت زایگر مانند متن، گرافیک، لوگو، آیکون دکمه، تصاویر، ویدئوها و کلیه محتواهای تولیدشده توسط زایگر جزو اموال زایگر محسوب می‏‌شوند و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس در انحصار زایگر است. هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای زایگر محفوظ می‏‌دارد.
  • بند 4: کاربران مجاز نیستند از لیست محصولات، مشخصات فنی و قیمت، بهره‌برداری و استفاده کنند. همچنین هرگونه استفاده از مشتقات وب‏‌سایت زایگر یا هریک از خدمات و مطالب، دانلود یا کپی کردن اطلاعات با مقاصد تجاری، هرگونه استفاده از داده‌کاوی یا روش‌‏های مشابه مانند جمع‌آوری داده‌‏ها و ابزارهای استخراج غیرمجاز است و کلیه این حقوق برای زایگر محفوظ است. 

 

3-1 شرایط فروش
 

همه محصولات ارائه شده در پایگاه داده زایگر را شرکت سیمرغ تجارت سورن ، به‌طور مستقیم، از مبادی رسمی و قانونی وارد کرده یا از شرکت‌های معتبر و واردکنندگان رسمی و قانونی خریداری کرده است. این محصولات مطابق با نمونه‌های ارائه شده در سایت هستند.

قیمت کالاهای موجود در سایت طبق ضوابط و مقررات قیمت‌گذاری کالاهای وارداتی، مصوب سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است و کلیه قیمت‌ها به تایید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان رسیده است. حداکثر قیمت فروش مصرف‌کننده در سایت 124.ir ثبت شده است. به درخواست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت معدن و تجارت، اطلاعات فروش کالاها، روزانه و به صورت کامل، در اختیار سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و اتاق اصناف و امور بازرگانان قرار می‌گیرد تا بر قیمت‌ها نظارت و آن‌ها را کنترل کنند. به همین سبب، رعایت ضوابط و قیمت فروش الزامی است. بدیهی است مسئولیت عواقب ناشی از رعایت نکردن موارد فوق، به عهده مشتری خواهد بود.

  • بند 1: برای هر خرید از وب‌سایت زایگر فاکتور رسمی صادر می‌گردد. زایگر مکلف است کلیه مبادلات و معاملات خود را طبق ماده 169 قانون مالیات‌های مستقیم به سازمان امور مالیاتی گزارش کرده و فاکتورهای صادره را به همراه اطلاعات مورد نیاز، در بازه‌های زمانی مشخص شده، برای مراجع ذی‌صلاح ارسال کند.
  • بند 2: قیمت درج شده در وب‌سایت قطعی است و بعد از ثبت سفارش تحت هیچ عنوانی، اعم از نوسانات نرخ ارز، افزایش هزینه‌های گمرکی، تحریم یا هر عنوان دیگر، قابل افزایش یا کاهش نیست.
  • بند 3: درشرایط خاص مثل فروش ویژه، احتمال دارد سفارش به دلایلی مانند اتمام موجودی کالا لغو شود و زایگر مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارش جدید اقدام کند. بدیهی است در این شرایط مبلغ پرداختی مسترد خواهد شد.
  • بند 4: مشتری متعهد می‌شود تمام حقوق دولتی، ازجمله عوارض، مالیات، بیمه و هر هزینه دولتی دیگر، را برحسب مورد بر طبق قوانین جاری کشور پرداخت کند. بدیهی است مالیات بر ارزش افزوده براساس نرخ‌هایی محاسبه می‌شود که سازمان امور مالیاتی تعیین کرده است و در فاکتورهای رسمی که فروشنده صادر می‌کند، لحاظ می‌گردد. در ضمن خریدار موظف به رعایت آن است. به عبارت دیگر، هر زمان سازمان امور مالیاتی نرخ‌های ارزش افزوده را تغییر دهد، نرخ‌های جدید اعمال می‌شود و خریدار حق هیچ‌گونه اعتراضی نخواهد داشت.
  • بند 6: با توجه به نوسانات نرخ ارز امکان مرجوعی کالایی که قیمتش با ریزش مواجه شده، وجود ندارد. بنابراین در صورت درخواست مرجوعی، قیمت جدید محاسبه می‌شود و بازگرداندن کالا مطابق مبلغ جدید خواهد بود.
  • بند 7: استرداد یا بازگرداندن کالا مختص مصرف‌کننده است و مشتری همکار به هیچ عنوان امکان مرجوع نمودن کالا را ندارد. یادآوری می‌کنیم که همکار به کسانی گفته می‌شود که با کاربری همکار ثبت‌نام کرده‌اند یا با کاربری مصرف‌کننده، به تعداد ذکر شده در تعریف مشتری همکار، خرید می‌کنند.
  • بند  8: درصورتی‌که پس از سفارش مشتری، به هر دلیلی تامین کالا توسط فروشنده ممکن نشد، زایگر مجاز است بدون اطلاع قبلی سفارش را لغو کند. بدیهی است در این شرایط مبلغ پرداختی مسترد خواهد شد.
  • بند 9: خریدار باید بادقت سفارش خود را انتخاب و ثبت نماید؛ زیرا پس از تکمیل فرآیند خرید، تغییر رنگ و مدل امکان‌پذیر نیست.
  • بند 10: نظر به افزایش قیمت کالاهای دیجیتال و شرایط اقتصادی حال حاضر، به منظور حمایت‌های همه‌جانبه و حفظ سرمایه مصرف‌کننده نهایی، زایگر کلیه دستگاه‌هایی (موبایل و تبلت) را که در درگاه‌های اعتباری عرضه شده با بیمه موبایل (سرقت و شکست LCD) به فروش می‌رساند.
  • بند 11: وجه کالای عودت داده شده طی 1 الی 7 روز کاری به حساب مبدأ واریز می‌شود و خریدار حق هیچ‌گونه اعتراضی را در این خصوص ندارد.
  • بند 12: وقتی سفارشی در فروشگاه نهایی می‌شود، با ارسال کد سفارش از طریق پیام کوتاه به مشتری اطلاع‌رسانی می‌شود و به این ترتیب سفارش در صف پردازش قرار می‏‌گیرد. در غیر این صورت، سفارش ثبت نشده است. بدیهی است که زایگر هیچ‌ مسئولیتی نسبت به کالاهایی که در سبد خرید رها می‌شوند، ندارد.

 

3-2 سیاست‌های حریم شخصی
 

زایگر به اطلاعات خصوصی اشخاصی که از خدمات سایت استفاده می‌کنند، احترام می‌گذارد و محافظت از آن‌ها را وظیفه خود می‌داند. در این راستا، مجموعه زایگر متعهد می‏‌شود در حد توان از حریم شخصی شما دفاع کند و برای اینکه با امنیت و اطمینان از سایت استفاده کنید، تکنولوژی ‌‌امنیتی سایت را توسعه دهد.

همه مطالب در دسترس و کلیه محتواهایی را که زایگر تولید کرده، مثل متن، گرافیک، آرم، آیکون دکمه، تصاویر، ویدئوهای تصویری، مواد قابل دانلود و کپی، داده‌ها و... ، جزئی از اموال زایگر حساب می‌شود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس در انحصار زایگر است. بنابراین هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای زایگر محفوظ می‌دارد. در صورت استفاده از خدمات زایگر ، کاربران مسئول‌اند حساب و رمز عبور خود را محرمانه نگه دارند و مسئولیت تمامی فعالیت‌هایی که تحت حساب کاربری یا رمز ورود انجام می‌گیرد، به عهده کاربران است.

تنها مرجع رسمی مورد تایید ما برای ارتباط با شما، شماره مجموعه 02634053300 ، پایگاه رسمی سایت زایگر و پیج رسمی اینستاگرام مجموعه به آدرس Instagram.com/zaiger.ir است. بنابراین هرگونه پیام و تماس خارج از این سرویس‌ها تحت مسئولیت فروشنده نخواهد بود.

 

3-3 ثبت، پردازش و خرید
 

فروشگاه زایگر به مشتریان خود امکان می‌دهد 7 روز هفته به‌صورت 24 ساعته سفارش‌های خود را ثبت کنند؛ اما ارسال کالای خریداری شده، براساس انتخاب نحوه ارسال توسط مشتری و از اولین روز کاری خواهد بود.

  • بند 1: روز کاری از شنبه تا پنج‌شنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات رسمی در ایران، است و کلیه سفارش‌های ثبت شده در طول روزهای کاری، اولین روز پس از تعطیلات پردازش می‌شوند.

فروشگاه زایگر همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارش‌های ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را انجام می‌دهد. بااین‌حال، درصورتی‌که موجودی محصولی به پایان برسد، حتی پس از ثبت سفارش، زایگر حق دارد آن سفارش را باطل کند و وجه آن را بازگرداند.

  • بند 2: در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید، مانند اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری، مبلغ پرداخت شده طی 72 ساعت کاری به حساب مشتری واریز خواهد شد.

فروشگاه زایگر مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارش‌گیری جدید اقدام کرده و فروش خود را متوقف کند. کلیه سفارش‌های ثبت شده قبل از توقف سفارش‌گیری، پردازش و ارسال می‌شوند. حق قطع فروش کلیه یا بخشی از محصولات، به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا بدون اطلاع قبلی، برای زایگر محفوظ است و مشتری با قبول این توافقنامه می‌پذیرد که از این امر آگاهی داشته و دراین‌خصوص ادعایی نخواهد داشت.

  • بند 3: افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ‌گونه حقی برای مشتری ایجاد نمی‌کند.

درصورتی‌که در قیمت‌گذاری اشتباهی رخ داده باشد، حتی پس از اقدام مشتری به سفارش‌گذاری، حق باطل کردن سفارش یا استرداد وجه آن برای زایگر محفوظ است.

کاربران باید هنگام سفارش کالای مدنظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. بنابراین درج آدرس، ایمیل و شماره تماس‌های همراه و ثابت توسط مشتری، به‌منزله آن است که صحت آن‌ها مورد تأیید است. درصورتی‌که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، زایگر می‌تواند از مشتری اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند تا از صحت و قطعیت ثبت سفارش مطمئن شود. همچنین مشتریان می‌توانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند.

نطر به اینکه فرایند انتخاب و خرید کالا مجازی و غیرحضوری است، زایگر اطلاعات موجود در کاربری را برای تشخیص هر مشتری ملاک قرار می‌دهد. درضمن مشتری در زمان خرید و ورود به درگاه بانک باید به نماد اعتماد الکترونیکی و نشانی مجاز درگاه بانکی دقت نماید. درصورت عدم تطابق، مسئولیتی متوجه زایگر ، جهت جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی و مواردی نظیر جلوگیری از خرید با کارت‌های سرقت شده و مشابه آن، نخواهد بود.

با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن، ازجمله تغییر و انتقال فاکتور صادر شده از شخص حقیقی به نام شخص حقوقی، وجود ندارد. بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت سفارش، به این مسئله دقت کنند و اگر نیاز دارند که فاکتور به نام شخص حقوقی برای آن‌ها صادر شود، هنگام ثبت سفارش خود، گزینه «تکمیل اطلاعات حقوقی» را انتخاب کنند. به این ترتیب، با وارد کردن مشخصات سازمان مدنظر می‌توانند برای خرید سازمانی و دریافت فاکتور رسمی اقدام کنند.

علاوه‌بر آن، آدرسی که خریدار به عنوان آدرس تحویل‌گیرنده ثبت یا انتخاب می‌کند، در فاکتور درج خواهد شد. بنابراین هنگام ثبت سفارش لازم است درخواست‌کنندگان فاکتور به نام شخص حقوقی، به این نکته توجه کافی داشته باشند؛ چراکه تغییر آدرس درج شده روی فاکتور، پس از پردازش و تایید سفارش، به هیچ عنوان امکان‌پذیر نخواهد بود.

خریدار میبایست  پس از دریافت کالا از لحظه آنباکس کردن و تست کالا ویدئو تهیه کرده (بدون قطع شدن ویدئو) و کالا را تست نماید.

3-4 ارسال و حمل‌ونقل کالا
 

زایگر همواره تلاش می‌کند تا کلیه سفارشات در نهایت صحت و بدون آسیب به دست مشتریان برسد. همه مرسولات به‌صورت ایمن و استاندارد بسته‌بندی شده و سپس به شرکت‌های حمل‌ونقل تحویل داده می‌شوند. با توجه به این مطلب، بروز هرگونه حادثه در جریان حمل و تحویل، به عهده شرکت حمل‌و‌نقل است. هنگام دریافت کالا، از صحت و سلامت فیزیکی کالا اطمینان حاصل کنید و درصورت وجود هر گونه ایراد ظاهری، از تحویل آن خودداری کنید. بدیهی است پس از تحویل کالا، مسئولیت هرگونه ایراد ظاهری و فیزیکی به عهده خریدار است و زایگر مسئولیتی در این زمینه نخواهد داشت.

  • بند 1: انتخاب نوع سرویس حمل و تحویل کالا با مشتری است. هزینه ارسال با توجه به نوع ارسالی که انتخاب می‌کند، متغیر است و با توجه به تعرفه اعلامی شرکت حمل به مشتری ابلاغ می‌گردد.
  • بند 2: درصورتی‌که سرویس پست را برای ارسال کالا انتخاب کنید، تعهدات بیمه کالا تا سقف 30 میلیون تومان خواهد بود. لذا توصیه می‌شود برای درخواست کالاهایی با ارزش بیش از این پوشش، از سایر سرویس‌ها با سقف پوشش بیمه بالاتر استفاده نمایید. در غیر این صورت، مازاد خسارت وارده بر عهده مشتری خواهد بود.
    بند 3: درصورتی‌که سرویس تیپاکس را برای ارسال کالا انتخاب کنید، تعهدات بیمه کالا تا سقف 60 میلیون تومان خواهد بود. لذا توصیه می‌شود برای درخواست کالاهایی با ارزش بیش از این پوشش، از سایر سرویس‌ها با سقف پوشش بیمه بالاتر استفاده نمایید. در غیر این صورت، مازاد خسارت وارده بر عهده مشتری خواهد بود.
  • بند 4: درصورتی‌که سرویس ماهکس را برای ارسال کالا انتخاب کنید، تعهدات بیمه کالا تا سقف 100 میلیون تومان خواهد بود. لذا توصیه می‌شود برای درخواست کالاهایی با ارزش بیش از این پوشش، از سایر سرویس‌ها با سقف پوشش بیمه بالاتر استفاده نمایید. در غیر این صورت، مازاد خسارت وارده بر عهده مشتری خواهد بود.
  • بند 5: درصورتی‌که سرویس چاپار را برای ارسال کالا انتخاب کنید، تعهدات بیمه کالا تا سقف 200 میلیون تومان خواهد بود. لذا توصیه می‌شود برای درخواست کالاهایی با ارزش بیش از این پوشش، از سایر سرویس‌ها با سقف پوشش بیمه بالاتر استفاده نمایید. در غیر این صورت، مازاد خسارت وارده بر عهده مشتری خواهد بود.
  • بند 6: درصورتی‌که سرویس کالارسان را برای ارسال کالا انتخاب کنید، تعهدات بیمه کالا تا سقف 50 میلیون تومان خواهد بود. لذا توصیه می‌شود برای درخواست کالاهایی با ارزش بیش از این پوشش، از سایر سرویس‌ها با سقف پوشش بیمه بالاتر استفاده نمایید. در غیر این صورت، مازاد خسارت وارده بر عهده مشتری خواهد بود.
  • بند 7: درصورتی‌که سرویس ارسال از طریق ترمینال را برای ارسال کالا انتخاب کنید، در این صورت، کالا شامل هیچگونه بیمه ای نخواهد بود و خسارت وارده بر عهده مشتری خواهد بود. زایگر هیچ گونه مسئولیتی در این زمینه ندارد .

 

4-1 مرجوع نمودن کالا
 

اساسا کالای فروخته شده قابل استرداد نیست. ولی اگر کالای خریداری شده، ایراد یا اشکال فنی داشته باشد، با رعایت مقررات زیر مشمول پذیرش استرداد کالا خواهد شد:

  1. اشکال یا ایراد فنی باید حداکثر تا 7 روز پس از دریافت کالا، به کارشناسان زایگر اطلاع داده شود.
  2. خریدار موظف است فورا پس از دریافت سفارش آن را از نظر ظاهری بررسی کند و درصورتی‌که هر نوع اشکال ظاهری را مشاهده کرد، شرح اشکال را به زایگر اعلام نماید. در صورت تأخیر در اعلام مشکل ظاهری، زایگر مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.
  3. خریدار میبایست  پس از دریافت کالا از لحظه آنباکس کردن و تست کالا ویدئو تهیه کرده (بدون قطع شدن ویدئو) و کالا را تست نماید.
  4. استفاده از سرویس بازگردان کالا تنها درصورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به زایگر بازگردانده شود.
  5.  برچسب‌زدن و نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
  6. اگر کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وب‌سایت مغایرت داشته باشد، باید وجود مغایرت یا کسری اقلام همراه، حداکثر طی 24 ساعت پس از دریافت کالا، به واحد زایگر اطلاع داده شود.
  • بند 1: عکس و مشخصات کالا جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و ممکن است در پاره‌ای جزئیات با کالای اصلی تفاوت‌هایی داشته باشد. بنابراین به استناد آن‌ها نمی‌توان اعلام مغایرت کرد. ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در وب‌سایت است.
  • بند 2: در مواردی که امکان تشخیص مغایرت، بدون باز کردن بسته‌بندی وجود دارد، امکان رسیدگی به درخواست مشتری درصورتی ممکن است که کالا از حالت اورجینال یا بسته‌بندی اصلی و اولیه خود خارج نشده باشد.
  • بند 3: درصورتی‌که امکان تشخیص مغایرت و کسری اقلام همراه تنها با باز کردن بسته‌بندی ممکن باشد، لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات آسیبی ندیده باشد و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.
  • بند 4: استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به زایگر بازگردانده شود. برچسب‌زدن و نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا یا پاره و مخدوش‌کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
  • بند 5: گوشی موبایلی که ایراد فنی یا ظاهری دارد، به هیچ عنوان نباید با سیم‌کارت روشن یا فعال‌ شده باشد. این موارد (روشن شدن با سیم‌کارت و فعال‌سازی) از طریق سامانه همتا قابل پیگیری است. درصورتی‌که گوشی با سیم‌کارت روشن شده باشد یا مشتری گوشی را فعال کرده باشد، حتی با وجود ایراد، به هیچ عنوان کالا مرجوع نمی‌شود و کلیه مسئولیت آن با مشتری است. زیرا مالکیت گوشی به نام مشتری ثبت شده است.

اگر مشتری از خرید خود منصرف شود، حداکثر تا 24 ساعت (یک روز) پس از ثبت سفارش، باید انصراف خود را به واحد خدمات مشتريان اطلاع دهد.

در زایگر، با توجه به نوسانات بازار، قیمت‌ها هر لحظه تغییر می‌کنند و پس از تایید سفارش از سوی زایگر، به هیچ وجه امکان تغییر قیمت محصول (کاهش یا افزایش) در فاکتور وجود نخواهد داشت.

با استناد به «توجه بند 1» در این حالت، برگرداندن کالا پس از تایید کارشناس خدمات پس از فروش، تنها درصورتی امکان‌پذیر است که کالا باز نشده باشد، در شرایط اولیه خود (پلمپ) باشد، از آن استفاده نشده باشد و به همراه همه ملزومات و اقلام همراه آن ارسال شود. همچنین اگر کالا به‌ همراه هدیه فروخته شده باشد، بازگرداندن هدیه همراه آن نیز الزامی است. لطفاً توجه داشته باشید که هرگونه تغییر در شرایط اولیه کالا، حتی در بسته‌بندی، امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد. درضمن، درصورت انصراف از خرید، ارسال کالا به عهده مشتری خواهد بود.

  • بند 6: انصراف از خرید و درخواست مرجوعی به کالایی تعلق می‌گیرد که باز نشده باشد، هرگونه دخل و تصرف، باز کردن بسته‌بندی اولیه، پلمپ، برچسب‌ها و حتی نایلون وکیوم و شیرینک، امکان مرجوع کردن را از بین خواهد برد؛ حتی اگر از کالا استفاده نشده باشد.
  • بند 7: محصول بیمه، به علت ارسال کد فعالسازی پس از خرید، به‌هيچ‌وجه مرجوع يا تعويض نمي‌شود.
  • بند 8: انصراف از سفارشاتی که هنوز به شرکت حمل‌ونقل تحویل داده نشده است، باید هر چه سریع‌تر به زایگر (شماره تلفن 34053300-026 ) یا به شماره 09039045656 در نرم‌افزارهای «واتس اپ» یا ایمیل Info@zaiger.ir و یا تیکت پشتیبانی در قسمت پنل کاربری اطلاع داده شود.
  • پس از بررسی کالاهای مرجوعی توسط کارشناسان خدمات پس از فروش، درصورتی‌که کالا خارج از ضوابط مقرر در سایت مرجوع شده باشد و بدون ایراد تشخیص داده شود، برای مشتری ارسال می‌شود. درصورت استنکاف (خودداری) مشتری از تحویل کالای سالم و بدون ایراد، کالای مزبور به مدت یک ماه به‌صورت امانت نزد زایگر باقی می‌ماند. با انقضای این مهلت، فروشنده در قبال کالا و زیان‌های وارده بر آن یا مفقود شدن آن هیچ‌گونه مسئولیتی نخواهد داشت.
  • بند 9: برای ارسال کالای مرجوعی، لطفاً قبل از هر اقدامی با کارشناسان زایگر تماس بگیرید و از ارسال کالا بدون هماهنگی با زایگر جداً، خودداری کنید.
  • بند 10: برای ارسال، باید کالا در جعبه یا کارتن اصلی خود به‌‏خوبی بسته‌بندی شود و لوازم جانبی و همه اقلام همراه مانند کابل، باطری، دفترچه راهنما، کارت گارانتی و قطعات بسته‌بندی به همراه کالای اصلی ارسال شود.
  • بند 11: از نوشتن آدرس روی جعبه یا کارتن اصلی کالا، جداً خودداری کنید و حتما جعبه اصلی محصول را درون کارتن دیگری بگذارید و آن را ارسال کنید. برچسب ‌زدن و نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. (درصورت لزوم، توضیحات خود را پشت فاکتور خرید یا قطعه کاغذ جداگانه‌ای بنویسید.)
  • بند 12: درصورتی‌که ساکن سایر شهرها هستید، برای بازگرداندن کالا از پست پیشتاز پس‌کرایه اقدام کنید. درصورتی‌که برخی از شهرها پست پیشتاز را نمی‌پذیرند، رسید پستی را برای ما ارسال کنید. اگر ساکن کرج هستید، برای هماهنگی ارسال پیک برای تحویل‌گرفتن کالا، با زایگر تماس بگیرید. درصورت ارسال با پست پیشتاز، عکس و تصویری از رسید پستی تهیه و به واتس اپ 09039045656 یا ایمیل info@zaiger.ir یا تیکت پشتیبانی در قسمت پنل کاربری ارسال کنید.
  • بند 13: بسته خود را به آدرس: استان البرز، شهر کرج، محله دهقان ویلای دوم ، خیابان دهقان ویلای دوم ( شهید بابایی ) ، بلوار سرداران غربی ( پونه ) ، پلاک صفر ، ساختمان پارمیس ، طبقه اول ، واحد یک ، شرکت سیمرغ تجارت سورن | زایگر ، کدپستي: 3139735194 ارسال کنید. برای واریز هزینه پست به حساب مشتری، قبض پستی با مهر شرکت پست باید همراه کالا برای زایگر ارسال شود. همچنین تصویری از رسید به پیام‌رسان واتس اپ 09039045656 یا ایمیل info@zaiger.ir یا تیکت پشتیبانی در قسمت پنل کاربری ارسال گردد.
  • بند 14: اگر ایراد فنی، مغایرت فنی یا فیزیکی یا آسیب‌دیدگی ظاهری، به تایید کارشناسان خدمات مشتريان برسد، هزینه‌های ارسال به عهده زایگر است. ولی درصورت انصراف از خرید، یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان شرکت، هزینه‌های ارسال اولیه و مرجوعی آن به عهده مشتری خواهد بود. ملاک پذیرش، نظر کارشناسان فنی پشتیبانی و خدمات مشتريان زایگر است و مشتری حق اعتراض را در این خصوص از خود سلب و ساقط نموده است.
  • بند 15: پس از دریافت و پذیرش کالا توسط زایگر، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری، به طور میانگین 48 ساعت کاری زمان خواهد برد. اتمام موجودی کالا یا تغییرات قیمت کالا در مراحل کارشناسی و مرجوعی، به هیچ عنوان حقی برای مشتری ایجاد نمی‌کند و زایگر در قبال تهیه همان کالا یا تغییرات قیمت کالا هیچ‌گونه تعهدی ندارد؛ بلکه فقط تعهد دارد وجه درج شده در فاکتور را به مشتری بازگرداند.
  • بند 16: فروشگاه زایگر تلاش خود را به کار خواهد بست تا سرعت تست و کارشناسی را افزایش داده، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نیاز مشتریان محترم پاسخ دهد. کارشناسان فنی خدمات پس از فروش، برای تست محصولات، ملزم به رعایت استانداردها، دستورالعمل‌ها و رویه‌های ابلاغ شده هستند. لذا علی‌رغم این تصور که تست کالا (حتی برای ایرادهای خیلی آشکار) می‌تواند خیلی سریع انجام شود، در عمل رعایت رویه‌های تست زمان‌بر است. به همین علت، زمان اعلام نظر کارشناسی برای تایید ایراد کالا، به طور میانگین 72 ساعت کاری در نظر گرفته شده است.
  • بند 17: پس از تایید ایراد کالا، وجه طی 3 روز کاری مرجوع می‌شود. لطفا توجه فرماييد که مبلغ تنها به حسابي بازگردانده خواهد شد که پرداخت اوليه از آن انجام شده است.

 

مشتری با ثبت نام در سایت و امضای این قرارداد به صراحت و رضایت، موافقت کامل خود را به اجرا و رعایت دقیق و کامل تمامی شرایط و تعهدات مندرج در قرارداد را اعلام می دارد. در صورت تخطی از هر یک از شرایط و تعهدات قرارداد تمامی تعهدات فروشنده ساقط گردیده و هیچگونه مسئولیتی از بابت این قرارداد متوجه فروشنده نخواهد بود.